fredag den 27. juni 2014

BioGaia tror på fremtiden!!.

"Jeg ser ingen større nyheder de kommende måneder, så sommeren bliver nok en stille periode for BioGaia." Således sluttede jeg mit seneste blogindlæg.
Hold op hvor kan man gætte forkert, for i løbet af blot 24 timer i Juni indgik BioGaia 2 meget vigtige aftaler i henholdsvis Uk og Indien (staten Maharashtra befolkning 115 mio). Derudover har BioGaia netop besluttet at datterselskabet Twopac skal investere omkring 16 millioner i et nyt anlæg. Det gør man vel kun hvis man tror på fremtiden.


Frem til juni 2015 venter der BioGaia en række meget vigtige lanceringer der på lidt længere sigt kan skabe stor vækst i både omsætning og indtjening. Det kræver selvfølgelig at flertallet af lanceringer bliver en succes, og med relanceringen i USA ved vi at det kan være svært nok.

Netop i disse dage er lanceringerne i fuld gang i Kina, Sydkorea og Brasilien, hvor befolkningstallet tilsammen er 1,55 mia mennesker. Jeg tror dog ikke at vi skal forvente de helt vilde salgstal i Kina lige med det samme, da Kina er et kæmpe stort land og hvor jeg tror man i starten vil fokusere på de store byer. Derimod tror jeg på hurtigere resultater i Sydkorea og Brasilien.
Sidst men ikke mindst venter forhåbentlig en Nestlé lancering inden årets udgang. En lancering som har været planlagt siden maj 2013. Hvilket produkt Nestlé planlægger at lancerer ved vi ikke endnu.


Relanceringen i USA i 2013 af Gerber som er ejet af Nestlé har til dato ikke været nogle succes, men BioGaia og Gerber arbejder nu på at lave om på det. Om vi ser resultaterne af det arbejde i 2014 må tiden jo vise.
Så uden at fornærme nogle kan man vel sige at BioGaia og Gerber skal relancere efter den første relancering.


De netop indgået aftaler i UK og Indien er lavet med Nestlés datterselskab SMA i UK og i Indien er aftalen indgået med Pharma Base SA som kommer fra Schweiz. BioGaia forventer at disse partnere lancerer i løbet af 2015.

Jeg ved godt at tal er taknemmelige, men potentialet i disse lande UK, Indien (staten Maharashtra), USA, Sydkorea, Kina og Brasilien er 20 mio spædbørn pr år. Skulle det lykkes BioGaia at sælge 1 flaske pr spædbarn skulle det give 600 mio i omsætning. Det skal siges at BioGaia sælger 2 eller flere flasker i disse lande: Sverige, Finland og Italien.

Det ser ud til at vores gamle partner Ferring er kommet stærkt tilbage i form af BioGaia/Ferring Middle East. Ferring har bla lanceret i Iran, United Arab Emirates og Qatar. Deres Facebook side har netop rundet 10.000 likes på blot 4 mrd. Det da meget godt gået.


https://ar-ar.facebook.com/Biogaiamiddleeast

Så selv om der ikke bliver skrevet meget om BioGaia i hverken medier og aktieforums, så må vi huske at det syder, bobler og bygges i BioGaia som aldrig før.

Hav en herlig sommer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar